מי אנחנו
תמונה תמר גור קראוזה_edited.jpg
תמונה של ניר לאתר_edited.jpg
תמונה אביעד שמילה_edited.jpg
israel_fikresh-29.jpg
ישראל פיקרש – מנכ"ל התנועה


יליד נתניה ומתגורר כיום באלון שבות בגוש עציון. בוגר תנועת בני עקיבא וישיבת ההסדר אורות שאול. שירת כלוחם בחיל השריון. בוגר תואר שני במחלקה ליחסים בין לאומיים באוניברסיטה העברית כמצטיין דיקן. מחקר המאסטר שלו עסק במשא ומתן לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית בשנת אלפיים. שימש כמנחה קבוצות דיון על החברה הישראלית בקורס קצינים בבה"ד 1 מטעם עמותת גשר, וכמדריך בכנסת ובית המשפט העליון מטעם המרכזים ללימודי אזרחות ודמוקרטיה. ריכז את תכנית בתי הספר החרדים מטעם מוזיאון מגדל דוד בירושלים. משמש כמנחה סדנאות למנהיגות וערכים בצה"ל במרכז מורשת מנחם בגין וכמדריך סיורים בהר הרצל מטעם ההסתדרות הציונית.

למה הצטרפתי לתנועת אנחנו?

 

כששירתי כלוחם צוות טנק ברצועת עזה בתקופת ההתנתקות ראיתי את החברה הישראלית נקרעת מבפנים. מבעד למשקפת הצבאית ראיתי גם את הסבל הפלסטיני תחת הכיבוש ואת מערך הטרור המוטמע בתוך האוכלוסייה. בבוקר שלאחר הנסיגה מחבל עזה צפיתי בעשן שעלה מבתי הכנסת שנותרו מאחור והוצתו על ידי הפלסטינים. חשבתי לעצמי שחייבים למצוא דרך חדשה שתביא ביטחון, חירות ושיווין ותמנע קרע בעם, וסבל יהודי או פלסטיני.

נולד בי הרצון לקחת אחריות ולתקן את המקולקל. פתחתי במסע אישי ארוך שנמשך עשר שנים להיכרות עומק עם ישראלים רבים: חרדים, חילונים, דתיים ופלסטינים מימין ומשמאל. השכלתי להבין שהישראלים והפלסטינים צריכים להשתנות כדי להתחזק ביחד ולא אחד על חשבון השני. לכן הצטרפתי לגרעין המייסד של תנועת אנחנו.

 

אביעד שמילה – יו"ר הועד המנהל


יליד קרית אתא ומתגורר כיום באפרת. בוגר תנועת בני עקיבא וישיבת ההסדר אורות שאול. שירת כחובש קרבי בחיל השריון. מוסמך לרבנות ובוגר תכנית לימוד לרבנות עיר ולחושן משפט בישיבת הר עציון ובעל תעודת גישור. בעל תואר שני בפילוסופיה יהודית מאוניברסיטת בר אילן. עבודת המאסטר שלו עסקה בפרשנות הרב קוק למורה הנבוכים. כיום עוסק בהוראה תורנית.

למה הצטרפתי לתנועת אנחנו?

 

במהלך שירותי הצבאי הוצבתי בהגנה על יישובים בגוש עציון. השמירות והסיורים הליליים הארוכים בשטח גרמו לי לתהות האם נוכל אי פעם להגיע לקיום חיים נורמאליים עם הפלסטינים?! משם יצאתי למסע אישי בו העמקתי את ההיכרות שלי עם החברה הישראלית לגווניה. התגבשה אצלי המסקנה שאף קבוצה בחברה הישראלית לא מציעה חזון המוביל להסכמה חברתית רחבה וארוכת טווח או לקיום חיים נורמאליים לצד הפלסטינים. הרעיונות הפוליטיים בחברה הישראלית סותרים זה את זה בתחום הישראלי-פלסטיני ובתחום של דת ומדינה. הסטטוס קוו במקרים רבים הוא מצג שווא שמחפה פעמים רבות על ריחוק הולך וגובר בין חלקי החברה הישראלית. לריחוק זה קיימות נגזרות מעשיות חמורות כגון הקצנה מכל עברי המפה הפוליטית, שימוש בכפייה, התבוללות, ובעיקר איבוד יכולת השיח בין הקבוצות השונות. אנחנו בסכנה.

אינני יכול להשלים עם היעדר מחשבה לטווח רחוק. אמירות כמו "יהיה בסדר" או "בעזרת ה' הכל יסתדר" אינן יכולות לעמוד לבדן. כבר לימדונו רוב חכמי היהדות לדורותיהם שה' עוזר רק למי שמשתדל לעזור לעצמו. תנועת אנחנו מציעה רעיונות חדשניים בשילוב צמיחה חברתית בטוחה ומדודה לפתרון בעיות הפנים והחוץ. לכן הצטרפתי לגרעין המייסד של תנועת אנחנו.

ניר ינובסקי - חבר הועד המנהל


ניר הוא פעיל חברתי, ירושלמי בכל רמ"ח איבריו, בוגר תנועת השומר הצעיר, החבר בקהילה צעירה בשם "רימון" המתגוררת ומתנדבת בשכונת קריית היובל. הוא כיהן בהתנדבות כיו"ר המינהל הקהילתי "יובלים", ומוביל כיום יוזמת דיירים לקידום התחדשות עירונית קהילתית. הוא בוגר התכנית הבינתחומית למצטיינים של אוניברסיטת ת"א, והתיזה שלו בכלכלה התנהגותית עסקה בהשפעת הבדלים תרבותיים על התנהגות כלכלית בישראל. בחצי היובל האחרון פעל ניר בתנועות שלום רבות בזירה הישראלית פלסטינית, והיה ממקימי תנועת "מכתב הירושלמים: פשרה בירושלים בשביל ירושלים".

למה הצטרפתי לתנועת אנחנו?

 

גדלתי בירושלים המשוסעת של שנות התשעים, ובשנות נעוריי יזמתי והשתתפתי באינספור הפגנות, מסעות הסברה וסמינרי דיאלוג בניסיון לקרב את רעיון ההסכם המדיני אל הציבור הירושלמי. ואולם, מחנה השלום שאליו אני משתייך נכשל במאבק על לב החברה הישראלית, ולנגד עיניי ראיתי כיצד התקווה מפנה את מקומה להקצנה ולאלימות.

כיום אני אב לשני ילדים קטנים, הגדלים בירושלים קיצונית יותר מזו שבה גדלתי אני, ירושלים שבה המתח שבין הזרמים השונים ביהדות מפורר את החברה היהודית מבפנים, והמתח שבין הישראלים לפלסטינים עלול להתלקח בכל רגע לאלימות חסרת מעצורים. במציאות זו, אני מרגיש שאני חייב להעניק לילדיי סיכוי לעתיד אחר, עתיד שבו ירושלים ממלאת את ייעודה כמוקד של סובלנות, רב תרבותיות ויצירה משותפת. לכן הצטרפתי לתנועת "אנחנו".

המסע האישי שלי הוביל אותי להבין כי הסכסוך הישראלי פלסטיני לא יכול להיפתר באמצעות כיפוף ידיים בין השמאל והימין בישראל, בין חילונים ודתיים, או בין תל אביב וירושלים. הבנתי שרק שותפות בין השבטים השונים המרכיבים את החברה הישראלית יכולה לחלץ את ישראל מן הבוץ שבו היא מתבוססת. את השותפות הזו מצאתי בתנועת "אנחנו", המבקשת לפתור את המתחים היסודיים המפוררים את החברה הישראלית, ופועלת ליצירת הסכמה ישראלית חדשה.

תמר גור - ממייסדות התנועה


בת 31, ילידת חיפה, כיום תושבת המושבה בת שלמה. בוגרת המכון לחינוך דמוקרטי B.A  בחינוך, היסטוריה ומקרא בסמינר הקיבוצים וְ-M.A בתוכנית "רודרמן" תוכנית ללימודי יהדות ארה"ב באוניברסיטת חיפה בהצטיינות. תמר הוסמכה לרבנות ישראלית במכון ללימודי יהדות של התנועה הרפורמית (Hebrew Union College).

במשך השנים תמר לקחה חלק בקבוצות מנהיגות שונות כגון "פרס הנוער", המכינה לשירות ציבורי, ו"פורום הנשיא", פורום מנהיגים צעירים שעבדו לצד הנשיא פרס ז"ל. תמר עבדה  והנחתה במשך השנים בפרויקטים בנושאי זהות וחברה, דת ומדינה, בתי מדרש פלורליסטים, ובתי ספר משלבים. כיום משמשת כחזנית ומנחת תפילות, מרצה ואקטיביסטית בתחום הדת והמדינה וממובילות  תחום הליווי והנחיית זוגות לפני ואחרי חתונה, ועריכת חופות שיוויונית על ידי נשים. תמר נשואה לאריאל, אמא לנעמי ואביגיל.

למה הצטרפתי לתנועת אנחנו?

 

כרבה, אישה, ורפורמית בישראל אני נאלצת להתמודד עם קשיים רבים. אני נתקלת בהרבה שנאה, בורות ודחייה אשר נובעים, לתפיסתי, מהרבה פחד. פחד מאובדן השליטה, מהלא מוכר, ומדרכים אחרות שמאפשרות גיוון ועומק.                                                                                                

אני מאמינה שכאשר לא תהיה דרך אחת שולטת, מונופולית, אשר משאבים מוקצים רק לה, נוכל לאפשר עולם יהודי משמעותי ומגוון יותר בחברה הישראלית. נפחית את פחד של אורתודוקסים רבים מיהדות אלטרנטיבית, ואת הפחד של חילונים רבים מ"הדתה" ומסממנים יהודים מסורתיים.

תנועת אנחנו קוראת לכינון חוקה חדשה 'יהודית ודמוקרטית-פדראלית' בישראל. חוקה זו תאפשר משאבים עצמאיים לכל קהילה ישראלית דתית או תרבותית. כך יתאפשר לזרמים הדתיים בחברה הישראלית לחיות זה צד זה, בהפריה הדדית ומבלי לפגוע באחר. בחזון פלורליסטי זה אני מוצאת תקווה גדולה לחיזוק 'העמיות היהודית', ולהקטנת הפילוג ההולך וגדל בחברה הישראלית והיהודית-עולמית. משום כך הצטרפתי לתנועת אנחנו.

 
 
 
 
 
 
 
  • Black Facebook Icon
  • Black LinkedIn Icon

© 2018 עמותת אנחנו

עיצוב : טאו סטודיו

הצטרפו אלינו